sobota, 29 czerwca 2013

Syrop lawendowy :)))

Witajcie kochani !!!

Lipiec jest dla mojej rodziny bardo radosny.
Tak się złożyło, że obchodzimy trzy rocznice ślubu i to prawie dzień po dniu a jeśli dołączę
czerwcowa swoją to plus imieniny moje i bliskich ,
wychodzi impreza na całego. 
Dziś własnie takowa się odbędzie :)))

Postanowiłam obdarować moich kochanych rodziców i siostry
syropem lawendowym :)))

Nie zapominając o was,
wstawiam przepis na ten wspaniały dodatek do herbaty, kawy czy deserów.

250 ml cukru
250 ml wody
1 cytryna
1/2 laski wanilii 
3 łyżki świeżej lawendy

Wodę z cukrem i wanilią zagotować,
dodać sok wyciśnięty z cytryny i gotować jeszcze ok. 10min
Zdjąć z ognia i wsypać kwiatki, zamieszać i odstawić do wystygnięcia na noc.
przecedzić i zlać do butelek.
Syrop należy przechowywać w ciemnym, zimnym miejscu, najlepiej w lodówce.

Mało pracy a efekt.....
zachęcam, warto :))))


( mąż się śmieje, że jeszcze łyżeczka spirytusu i chandrę leczyć będzie- może coś w tym jest? hihihi)

*


*


*


Uściski dla WAS!!!!



14 komentarzy:

  1. Proszę jakie słodkie buteleczki stworzyłaś:)))
    Udanej imprezki,wszystkiego dobrego dla Ciebie i rodzinki :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. O masz, jaki cudny kolor tego syropu. Ja musze to koniecznie spróbowac zrobić, no bo jak to tak...lawendy u mnie dostatek. Byłoby grzechem nie zrobić takiego syropu. Ja dziś zrobiłam sobie lawendowy cukier, ale syrop też musze koniecznie:-) Uściski dla Ciebie i Twojej rodzinki. Pięknie zapakowane syropy:-) Pięny prezent. Mnie takie prezenty cieszą najbardziej. Buźka:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, polecam. Kolor słodki,syrop jeszcze bardziej, a smak bardo intensywny .
      Dziękuję za życzenia i pozdrawiam :)))

      Usuń
  3. syrop ma cudowny kolor i pięknie się prezentuje w nawet zwyczajnych butelkach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale kolor, rzeczywiście! W życiu nie powiedziałabym, że 3 łyżki lawendy to sprawią. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pieknie to wyglada. Jestem ciekawa jak smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  6. Haniu kolor jest nieziemski. Za rok, gdy mój mini krzaczek urośnie, muszę spróbować zrobić. Cukru dodajemy 1/4 kg?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przepisach w internecie są różne ilości cukru. Ja zrobiłam z 1/4 kg. Tylko wszystkie składniki x 4 bo chciałam mieć troszkę więcej syropu.
      Wyszedł na tyle słodki, że wystarczy i łyżeczka na kubek i zastępuje cukier. U mnie aromat jest w takiej ilości wyczuwalny.
      Z pewnością taki aromat kupiony w sklepie ma inny, intensywniejszy smak, ale z natury więcej nie wycisnę :)
      Dziękuję za wpisy i pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. Takai syrop to dla mnie nowość:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. a przez ile czasu można taki syrop przechowywać?
    strasznie mnie kusi żeby go zrobić... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przepisach z internetu podawany czas przechowywania w lodówce to ok 2 tygodni, ale niedawno przeczytałam, ze można pasteryzować.

      Usuń