poniedziałek, 10 czerwca 2013

Wpadli goście!!!

Od kilku lat zachwycam się krewetkami, zresztą nie tylko ja  :)
Nasz przyjaciel wymyśla ciągle jakieś nowe wersje tego dania, ku uciesze naszej.
Pewnego dnia udało mi się go zaskoczyć, 
Co prawda nie własnym przepisem, lecz podpatrzonym w ostatnim numerze
"Moich SMAKÓW ŻYCIA".
Były świetne !
Może lubicie?
Panierowane krewetki na patykach.

-opak. krewetek Black Tiger z "BIEDRONKI"
-1 litr oleju
- 75 g mąki kukurydzianej
- 75 g maki pszennej
- 180 ml piwa
-1 jajko
- patyczki do szaszłyków  (ja wolę jeść rączkami)

1. Krewetki rozmroź na sicie, odsącz. Obtocz w mące pszennej.
2. Z mąki kukurydzianej, pszennej, piwa i jajka wyrób gładkie ciasto o konsystencji gęstej śmietany.
3. Olej rozgrzej w dużym garnku. Obtoczone w mące szaszłyki nadziewaj na patyczki zanurzaj w cieście i zmaż w głębokim tłuszczu na złoty kolor.

Taki przepis był w gazetce, lecz ja lubię czuć jeszcze coś więcej niż ciasto i dodałam do niego :
sól, suszoną, lub mieloną  paprykę i kolorowy pieprz.
Bardzo pasował mi do tego :
sos jogurtowo -majonezowy z koperkiem i czosnkiem.
  
*


Pozdrawiam :) 


1 komentarz:

  1. o tak!!taki sos jest jak najbardziej wskazany do piwnych krewetek!Złoty ich kolor bardzo zachęca!!

    OdpowiedzUsuń