wtorek, 18 czerwca 2013

Ziołowa herbatka :)


Witajcie kochani :)
Piękna wczorajsza pogoda 
sprzyjała zbiorom bzu, chabrów i rumianku.
O bzie innym razem, dziś o kolejnych dodatkach do herbaty, 
czyli ...



                                                                    chabry i rumianek. :)

Chaber-bławatek,  podobno zawiera  sole mineralne w tym sporo magnezu , ma działanie przeciwzapalne, moczopędne i żółciopędne. Suszyć należy tylko płatki.
Rumianek- działa przeciwzapalnie, przeciwskurczowo, zawiera śluz, cholinę i sole mineralne.
Płatki dzikiej róży- również zawierają sole mineralne, w liściach  witaminę C,K,P i E Bardo wskazane przy przeziębieniu i osłabieniu.
Kwiaty bzu czarnego- dobre przy przeziębieniach, na stany zapalne dróg oddechowych. Kwiaty bzu złączone z rumiankiem są dobre na dolegliwości menstruacyjne.




Taką mieszankę wysuszyłam w suszarce do grzybów. 
Dodałam wcześniej ususzone kwiaty jaśminu.

Zioła z dodatkiem kilku listków czarnej herbaty własnie popijam :)



 Zachęcam do zbiorów :)))


Miłego dnia :)


5 komentarzy:

  1. Ale by mi się przydała taka ziołowa herbatka, dzieki za zaproszenie i inspirację Haniu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety nie mam gdzie zbierac,jestem mieszczuchem,ale takie herbatki bardzo lubię,,,piękny bukiecik pokazałaś!Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteś genialna! Tyle u mnie kwiatów i ziół na łąkach. Można robić cuda. Fajnie, że przypomniałaś, że to czas właśnie na takie ziołowe herbatki, czy to świeże, czy to suszone:-) Pozdrowienia i uściski:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Napiłabym sie takiej herbatki:))

    OdpowiedzUsuń
  5. super ! szkoda ,że u mnie nie mam gdzie zbierać ;(

    OdpowiedzUsuń