wtorek, 16 lipca 2013

galaretka z porzeczek :)


Witam :)

U mnie sezon przetwarzania trwa.
Był dżem z wiśni , syropy, 
dziś galaretka .
Odkąd można było kupić w sklepach wspomagacze do dżemów, typu dżemix czy inne,
wydawało mi się to idealnym rozwiązaniem  na szybkie przetwory.
W tym roku postanowiłam robić dżemy naturalnie, tzn. nie używając wspomagaczy.
Myślałam, ze taka praca szybko mi się znudzi, ale nie!
Wprost przeciwnie, z wielką przyjemnością mieszam owoce w wielkiej patelni :)
i przecierałam na sicie, dość mozolnie by była aksamitna.

Do galaretki z porzeczek, białych i czerwonych dodałam wanilię i miętę. Nigdy tego nie robiłam, 
wiec z pewną (wcale niepotrzebną) ostrożnością to zrobiłam.
Wanilii dodałam jedną laskę i jest mało wyczuwalna, chociaż uważam, że jednak zmieniła smak galaretki na bardziej łagodny. Natomiast mięty dodałam tylko kilka listów i nie czuć jej wcale.
Mimo to wszystkim bardo smakuje :)
Dlatego rwie się właśnie kolejne wiaderko
czarnej porzeczki :)


Jak robicie przetwory z porzeczek?
Czy dodajecie inne, ciekawe dodatki dla polepszenia smaku?
Chętnie dowiem się czegoś nowego :)




5 komentarzy:

  1. ale smakowitosci , nigdy samam nie robiłam ;)
    uwielbiam najbardziej czarna
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja lubię bardzo porzeczki,w każdej postaci,jednak często wrzucam porzeczki do innych dżemów,tak tylko na koniec ,aby były w całości :))Rzadko kiedy je przecieram,jakoś nie przeszkadzają mi ich pestki,,,,ale gościom mało takie smakują,więc robię trochę słoiczków jak Ty,bez żelfixów :))Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może by tak troszkę egzotycznych owoców dodać???
      Ciekawe jaki smak by wyszedł:)))

      Usuń
  3. Ojej,ja jak ja dawno porzeczek nie jadłam:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja w tym roku tez kombinuje. To mój debiut, ale tez staram sie bez ulepszaczy. Zrobiłam dzem z cytryn i kiwi oraz morelowy. Muszę skupić sie na letnich naszych owocach ;) porzeczka super pomysł.

    OdpowiedzUsuń