czwartek, 20 lutego 2014

Było sobie ciasto drożdżowe :)

Ciasto drożdżowe! 
Nigdy nie wyszło takie jak bym chciała.
Do wczoraj! 
Znalazłam w internecie ciasto do zrealizowania przeze mnie :)
Kiedyś już podobny przepis miałam, tylko że czas rośnięcia 6 h był dla cierpliwych.
2 h już mnie bardziej nakręciły i wzięłam się do pracy.

Moje oczy śmiały się do piekarnika na taki widok :)

                                           Jedno pojechało do córeczki a drugie zniknęło !
              Na szczęście sprawca zniknięcia został ujęty!!! Stwierdził, ze było za dobre wiec je zjadł :)

składniki:

-kostka drożdży
-3/4 szkl cukru
-1 cukier waniliowy
-3/4 szkl. oleju
-1 szkl zimnego mleka
-4 roztrzepane jajka
-4 szkl maki pszennej

Wszystkie składniki wsypujemy do miski w podanej kolejności z wyjątkiem mąki której wsypujemy 3/4 ilości. Przykrywami i odstawiamy w ciepłe miejsce na 2 h. Po tym czasie mieszamy składniki do uzyskania jednolitej masy i dosypujemy resztę mąki. Ponownie mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Ciasto będzie lepkie, ale tak ma być. Nie musimy wcale go wyrabiać. wykładamy na blachę wyłożoną papierem lub natłuszczoną i obsypaną mąką. Można dodać na wierzch owoce i kruszonkę. Piec w nagrzanym piekarniku w 180*C około 40 min. Po tym czasie wyłączamy piekarnik i trzymamy ciasto w nim jeszcze chwilkę. Po wystudzeniu znika ;)

Polecam -H

4 komentarze:

  1. ciekawy przepis wypróbuje bo krótki czas oczekiwania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszniutkie,,,już mam smaka na to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda smacznie :) Też mi sie oczy śmieją...gdy w piekarniku ciasto rośnie, bo zdarzają mi się i zakalce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam ciasta drożdzowe a dawno juz nie pieklam.

    znow narobilas mi ochoty!za kazdym razem gdy do Ciebie wpadam raczysz pysznie wygladajacymi slodkosciami!:)))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń