sobota, 3 stycznia 2015

Batoniki z amarantusem.


Witam serdecznie :)
Z wielu świetnych propozycji na wykorzystanie amarantusa wybrałam sobie dziś przepis na batoniki.
Po zrobieniu eksperymentalnej porcji, utwierdzam się w przekonaniu, że pozostanie w mojej kuchni na dłużej. :)
Nawet ku mojemu zadowoleniu, męska część domowników uznała batoniki za pyszne z sugestiami poprawienia receptury. 
Przepisów na ciasteczka i batoniki znajdziecie wiele w internecie. Ja zrobiłam tak:
1 kubek amarantusa ekspandowanego
1/2 kubka pestek słonecznika
1/2 siemienia lnianego
1/2 kubeczka siekanych orzechów
1/2 kubka miodu
3 łyżki oliwy z oliwek
1/2 soku z cytryny
garść rodzynek i garść żurawiny
Wszystkie składniki wymieszać i podzielić na pół. Dwie keksówki wyłożyć papierem do pieczenia, potem masę uklepać w keksówce. Wstawić w nagrzany do 100 stopni piekarnik na 40 min. Po tym czasie zwiększyć temperaturę do 180 stopni i zrumieniać jeszcze 10 min. pozostawić w blaszce do wystygnięcia. Pokroić w batoniki :)

Skład takiego batonika może być dowolny, następne będą z dodatkiem kokosa a pestki podsmażę. (Takie były męskie sugestie)





    Moje batoniki zapakowałam w papier do pieczenia by się nie posklejały w podróży bo studentka na sesje potrzebuje energii. A taki zdrowy, maminy baton ....
  Nie wymaga ją one wielkiej pracy a z pewnością są zdrowsze od kupionych. Polecam :))))

Pozdrawiam serdecznie-H

8 komentarzy:

  1. Muszą być rewelacyjne,już sam skład zapowiada się pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. amarantusa chyba nigdy nie jadłam....byanjmniej nie pamiętam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze raz podkreślam, że amarantus ma niezwykłe wartości dla zdrowia. dla tego zachęcam do spróbowania. A takie batony może nie fit, ale za to jak poprawiają humor :))))
      Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Są pyszne mamo :) :*

    OdpowiedzUsuń
  4. A wiesz,ze ja pierwszy raz chyba o amarantusie słyszę??? - powinno mi byc wstyd z tego powodu?? Jak tylko się dowiem co to i z czym się je, spróbuje zrobić te smakolyki! No i gdzie to kupic...

    Pięknie zapakowane i obfotografowane!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupisz go w sklepach ze zdrową żywnością , albo w marketach np MarcPol :))) Zachęcam.

      Usuń