wtorek, 20 stycznia 2015

Racuszki jaglane.

  Tak się układa, że w moim domu około 14-tej obiad  jadam tylko ja. Reszta domowników dopiero wieczorem zasiada do obiadokolacji. Więc by sobie umilić mój główny posiłek czasem muszę się dobrze nagłowić co zrobić szybko i smacznie.
  Dziś do swojego menu dołączam racuszki z kaszy jaglanej. Tak znów kasza hihihi, ale ja ją naprawdę polubiłam ♥


Przepis znalazłam w gazecie:
1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej  (pamiętajcie o wypłukaniu przed gotowaniem, by nie była gorzka)
1/4 szklanki mleka
1 łyżka oleju
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka cukru waniliowego
3 łyżki mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka cukru

  Do ugotowanej kaszy dodać olej z mlekiem i zmiksować. Następnie dodać suche składniki i wymieszać. Patelnia powinna być tylko troszkę posmarowana olejem , jeśli damy za dużo będą tłuste. A smażymy je jak każde inne :))
  Ja się bardzo najadłam :)   Polecam.

6 komentarzy:

  1. Muszę zrobić. Koniecznie. Ostatnio bardzo polubiłam kasze jaglaną. A z masełkiem i kukurydzą jest pycha. Zapisuję sobie przepis. Tylko wydaje mi się, że jest w nim błąd. Czy nie powinno być: łyżka oleju zamiast łyżki mleka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przepisie było mleko i to nawet dodałam go troszkę więcej bo ciasto było zbyt gęste, olej pewnie też by nie zaszkodził, spróbuj :))

      Usuń
    2. Chodziło mi o to, że w przepisie jest napisane dwa razy mleko: 3/4 szklanki i 1 łyżka mleka.:)

      Usuń
    3. Nie 3/4 tylko1/4 oczywiście.

      Usuń
    4. Troszkę się zakręciłam :) Tak dodaj łyżkę oleju i 1/4 mleka :)

      Usuń