niedziela, 15 lutego 2015

Wakame-algi morskie.


Witam serdecznie :)

Mam dla was propozycję kulinarną.
Znacie morskie algi - wakame? 
Od kiedy pierwszy raz spróbowałam tej sałatki w restauracji, ciągle o niej myślałam.
Nadarzyła się okazja do zrobienia przyjęcia w stylu japońskim i zakupiłam sobie woreczek tego wytworu natury. Przepis? No cóż, internet, chociaż ja dodałam od siebie troszkę wasabi bo z pikantnym dodatkiem smakuje mi lepiej.  
Do tego ryba gotowana naparze i obiad idealny :)

Polecam :)





Przez swoją delikatność i lekki smak jest specjalnie zalecana dla osób zaczynających swą przygodę z algami.
- posiada 11 razy więcej wapnia (calcio) niż mleko
- wysoka zawartość wapnia- fosforu działa bardzo pozytywnie na kości, paznokcie, włosy
- specjalnie zalecana dla dzieci, młodzieży, kobiet w ciąży oraz dla osób które nie spożywają nabiału ze względu na nietolerancje laktozy
- wysoka wartość odżywcza 22,7g na 100g suchych alg to proteiny
- duża zawartość jodu działa bardzo pozytywnie na układ pokarmowy usprawniając metabolizm
- w przypadkach otyłości, dużych ilości tłuszczu oraz cholesterolu, obecność jodu nie dopuszcza do gromadzenia się tłuszczy i pomaga rozpuścić już istniejące
- podczas badań na Wakame odkryto substancje zdolne do oczyszczenia organizmu z metali ciężkich, radioaktywnych, rakotwórczych a nawet nikotyny.
  Źródło:http://www.tabele-kalorii.pl/

1 komentarz: