wtorek, 9 czerwca 2015

Chabry :)


Witam serdecznie :)
Rozpoczęło się lato, wiec czas na zbiory! 
Chabry, czarny bez i jaśmin.











Od wczoraj suszę te dary natury na herbatkę :)))





Mam nadzieję, że w tym roku będzie wyjątkowa bo udało mi się zebrać bardzo dużo chabrów.

Właściwości lecznicze chabrów:

  • W chorobach układu moczowego - działanie moczopędne
Wodne wyciągi z kwiatów chabru wywierają dość silne działanie moczopędne. Zwiększają, czasem kilkakrotnie, ilość wydzielanego moczu, tym więcej, im silniejsze było zahamowanie jego wydzielania. Działanie to przypisuje się glikozydom antocyjanowym.
  • W chorobach nerek - działanie przeciwzapalne
Napary z kwiatów chabru stosuje się doustnie w przewlekłych, mało nasilonych chorobach nerek, połączonych ze skąpym wydzielaniem moczu oraz obrzękach spowodowanych zatrzymaniem wody i soli w ustroju. Pomocniczo w stanach zapalnych kłębków i miedniczek nerkowych, a także w kamicy nerkowej. Natomiast wraz z innymi ziołami również w niedostatecznym przepływie żółci do dwunastnicy.
  • W chorobach oczu i skóry głowy - działanie przeciwbakteryjne
Kwiaty chabru wykazują również łagodne działanie żółciopędne oraz przeciwzapalne i przeciwbakteryjne, wykorzystywane w niektórych chorobach oczu. Zewnętrznie stosuje się napar z kwiatów chabru w postaci przymoczek w zapaleniu brzegów powiek oraz spojówek, a także w nadwrażliwości na intensywne promieniowanie z ekranów telewizyjnych i monitorów komputera. Ponadto stosuje się go do zmywania owłosionej skóry głowy w łupieżu i grzybicy.
źródło- http://polki.pl/

O bzie i jaśminie już pisałam, więc nie będę wspominać o równie wspaniałych właściwościach.


Jeśli macie gdzie je zebrać to polecam :)))
Pozdrawiam- H

11 komentarzy:

  1. ta łąka pełna habrów - cudowna !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się zachwyciłam ogromem kwiatów na tym polu i mam wrażenie, że zszabrowałam czyjąś uprawę ;)

      Usuń
  2. O rany, jaka piękna chabrowa łąka! Ja dzisiaj będąc na spacerze widziałam trochę chabrów w polu, myślisz, że takie się nadadzą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością się nadają, tylko zbierz je z dala od drogi :)

      Usuń
  3. Piekne!!!

    A herbatki z habrów ani z ich dodatkiem nie miałam jeszcze okazji pić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie piłam, dla tego tak mnie cieszy ten susz :)

      Usuń
  4. ojejeku wielbiam chabry i Ci zazdroszcze jeszce nie widziałm tylu na traz ani nie znam miejsca gdzie ogłabym je zebrać :/

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo lubię herbatkę jaśminową a z chabrem to czerwoną kupuję :) suszyć nigdy nie próbowałam na zrobienie swojej herbaty a przecież zielników się tyle na robiłam to mogłam suszyć przy okazji na herbatkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam zrobienie swojej herbaty. Ma ona jakąś magiczną moc dowartościowywania siebie :))))

      Usuń
  6. U mnie domowa herbatka rumiankowa ...i miętowa ;)
    Pokaźne zbiory !

    OdpowiedzUsuń