sobota, 17 października 2015

Ciasto czekoladowe z burakami :)

Witam wszystkich :)

Wpadam na chwilę, bo może ktoś ma ochotę na zrobienie ciasta, tak jak ja dziś :)
Przypadkiem znaleziony przepis w jednej ze starych kulinarnych gazet, zainspirował mnie do wypieku, takiego oto ciasta.
Jest to czekoladowe ciasto z burakami.
Wilgotne, słodkie i kakaowe....


375 g ugotowanych buraków ( ja kupuję gotowe w LIDLU)
275 g maki
300 mi oleju rzepakowego
5 jajek
3 płaskie łyżki proszku do pieczenia
70-100 g kakao ( ja dałam 70 g)
300 g cukru
1 torebka cukru waniliowego
szczypta soli



Buraki trzemy na drobnej tarce i łączymy z olejem.
Jajka ubijamy na puch i stopniowo dodajemy przesianą mąkę z kakaem i proszkiem.
Również stopniowo wsypujemy oba cukry z solą. 
Mieszamy do połączenia się składników i wylewamy do wyłożonej papierem keksówki ( dużej ok. 30 cm długiej)
Pieczemy 75 minut w 180" C . Ostatnie 15 minut dobrze jest przykryć wierzch folią aluminiową by się nie spiekło.
  Bardzo polecam,  do gorzkiej kawy na deszczowe popołudnie. Smacznego:))))))


Serdecznie pozdrawiam

2 komentarze:

  1. aż nie wierzę, że to może być smaczne :D ale wygląda tak obłędnie, że kto wie? może wypróbuje.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda super, ale co do smaku głowy bym nie dała :)

    OdpowiedzUsuń